Volkswagen T5 matkaauto
Volkswagen T5 – mõnus väike matkaauto
Tegu meie jaoks millegi uuega. Kuni selle autoni polnud meil veel ette tulnud ühegi väikekaubiku ümberehitust. Suures plaanis loogika ja süsteemid muidugi samad aga ruum kordades väiksem ja seetõttu ka plaan eriti olulisem.
Eesmärk oli valmistada üks mõnus väike matkaauto millega saaks nädalavahetuseti mugavalt Eestis looduses reisimas käia. Lisaks sellele käib omanik peaaegu iga nädalavahetus langevarjuga hüppamas ja seda on samuti mugavam teha kui on kaasas oma majutus ja koht kus asju hoida.
T5 on selle eesmärgi täitmiseks suurepärane toorik. Täpselt õige suurusega et kõik ära mahuks kuid samas ka tavalise sõiduauto mõõtu seega ei ole ka probleemi teha erinevaid igapäevasõite.


Seinad, lagi, põrand
Selle auto ehituse planeerimise aeg oli meil just käsil MB Sprinteri ümberehitus. Kuna kliendile ka selle auto disain väga meeldis siis läksime stiililt vägagi saranst teed.
Seinad ja uksed said taas viimistletud valgeks värvitud vineeriga, mille sisse freesisime sooned, et imiteerida puitlaudist.
Põrand on samuti sarnaselt Sprinteriga kaetud kalasaba mustriga PVC’ga.
Asi aga mida muutsime on lagi, et asi liiga valgeks ei läheks (mida ta võib-olla hetkel juba on) siis laega soovisime luua natuke kontrasti ja paigaldasime sinna akustilised laepaneelid. Paneelid on tammemustriga, mis sobib hästi kokku põranda ja tulevikus planeeritava köögitasapinnaga.
Sisustus
Kogu sisustus sai valmistatud lamineeritud kergvineerist. Kus võimalik siis kasutasime ultralight vineeri (paplivineeri ja XPS vahu segu), mujal tavalis paplivineeri. Eesmärk oli, et auto jääks võimalikult kergeks aga samas oleks ka vastupidav ja näeks aastate pärast sama ilus välja.
Paigutuse poolest on tegu vägagi lihtsa ehitusega. Sisuliselt kogu ruum läheb ühe suure voodi alla (200x140cm). Voodi all on vaheseina pool on kaks väljatõmmatavat sahtlit (40cm sügavused). Juhi poolses küljes on madatsi all veel kaks panipaika, üks neist täielikult sisustatud elektrividinate ja soojapuhuriga. Teine jäetud tühjaks, asjade hoiustamiseks.
Kogu auto tõmbenumber on ilmselt voodi alt välja tulev suur sahtel 1m x 1,5m. Kuna madratsi alt panipaikadest oleks väga ebamugav asju välja võtta ja ka toa poolele sügavamad sahtlid ei mahtunud siis otsustasime auto tahaotsa teha ühe suure sahtli. See võimaldab kogu voodialuse pinna maksimaalselt ära kasutada ja kõik asjad on ikkagi võimalikult mugavalt ligipääsetavad. Sahtel ise kannatab umbes 200kg nii et asju saab sinna panna omajagu.
Tulevikule mõeldes oleme jätnud võimaluse vahesein eemaldada ja selle asemel teha kitsas kööginurk. Lisaks on võimekus teha voodi veidike kitsamaks ja selle ühte külge meisterdada veel panipaiku, näiteks üks kõrgem riidekapp. Hetkel jäid need tegemata, et auto saaks võimalikult ruttu kasutusse. Lisaks peale mõningaid väljasõite saab täpselt aru millest tunneb puudust ja millest mitte

Tehnika
Tehnika poolet on tegu veidi tagasihoidlikuma lahendusega kui tavaliselt. Seda loomulikult meelega, sest ka reisid mis ette võtekse on oluliselt lühemad kui suurema autoga. Paika sai pandud:
- 200ah liitiumakusid bluetooth monitoorimise ja soojendusplaatidega
- Sõidu aeg laadimine Orion XS
- Inverter-laadija Multiplus 12/1200
- 130W päikesepaneel koos Smartsolar 100/20 kontrolleriga (et tulevikus oleks võimalikult lihtne paneele juurde lisada)
- Autoterm Air 4D diiselpuhur



Ehitusprotsess
Ehitusprotessist endast on meil kahjuks piinlikult vähe pilte. See eest aga sai kogu asi üles filmitud ning kunagi jõuavad need videod ka Youtube’i. Soovitan juba Subscribe ära panna, et neid maha ei magaks 😀
Meie uusim video hetkel (ilmset mõnest teisest autost):
Vaata veel
Kuidas näeb meie juures ümberehitamise protsess välja?
Vaata ka teisi valminud projekte
Veidike lisalugemist matkaautode ehituse teemal leiad meie blogipostitustest
