MB Sprinter 4x4 matkabuss

4×4 Sprinter: Täiuslik baasmudel

See 4×4 Sprinter oli juba enne meie juurde jõudmist kord matkaauto olnud. Katusetelk peal, astmelauad külged, katuseluuk laes ja muu väljast oli tehtud. Seest aga vaatas vastu hunnik laest rippuvaid kaableid, makroflexi jäägid põrandal lahtine soojustus ja veidike karkassi. 

Omanik oli vana sisu erinevatel põhjustel välja kiskunud ning meie ülesandeks sai kogu asi uuesti ja paremini teha.

Paigutus

Nagu ikka asjad käivad siis esimene samm oli panna paika plaan ja teha joonised. Esimese asjana läks paika kõik mis oli 100% kindel. Vaja on suurt voodit (2m pikk) ja suurt duširuumi (100x90cm). Ülejäänud ruumile sai paigutaud väike kööginurk ja istumisala. Kogu tehnika mahtus kenasti voodi alla ja ülejäänud vaba ruum panipaikadeks.

Järgnevaltelt piltidelt võib aga näha, et päris algse plaani järgi siiski asjad ei läinud ning üht teist sai töö käigus erinevatel põhjustel ringi mängitud.

Siseviimistlus ja materjalid

Kaubiku seinad said kaetud lamineeritud vineeriga. Eesmine osa halliga betooni imitatsiooniga laminaadiga ning voodi juures seinad beezika mustriga. Lakke sai samuti vineer mille katsime vastavalt halli ja pruuni nahaga. Vannituppa sai valge ja marmori mustriga laminaat.

Põrandale liimisime hallika PVC laminaadi.

Kogu mööbel sai valmistatud lamineeritud paplivineerist. Suurem osa ka Ultralight vineerist, mis on XPS’i ja paplivineeri “segu”. Tavalist paplivineeri kasutasime vaid kohtades kus oli vaja kruve vähe tugevamalt kinni saada (näiteks inverteri ja Truma kütteseade alused plaadid).

Lisavarustus

Tehnika sai autosse igati korralik ja arvestusega, et 95% ajast on masin “off-grid”. Paigaldatud sai 300ah liitiumakusid, 50A sõidu aeg laadimist – Orion XS (võimalus lisada veel teine 50A juurde) ning 470W painduvaid päikesepaneele

Paneele oleks ideaalis muidugi natuke rohkemgi pannud aga selleks kahjuks võimalust polnud kuna ruum sai lihtsalt otsa. Reisimine toimub suuresti ka soojemas kliimas seega 470W suudab kindlasti suure enamuse ajast igapäevase tarbimise ära toita ja natuke jääb ülegi. 

Kütte ja sooja vee eest hoolitseb Truma Combi D4 diisel soojapuhur-boiler, suvistel reisidel hoiab temperatuuri mõnusalt jahedana.

Veesüsteem koosneb
120-liitrisest puhta vee paagist ja 100-liitrisest halli vee paagist. Puhta vee paak on toas ning musta vee paak paigaldatud põhja alla.

 

Varustuse nimekiri

Armaflex (19mm) isoojustus
MaxxFan Deluxe ventilaator
43” ja 32” Televiisorid “elutoas” ja “magamistoas”
• Dometic kasett WC
• Perfektium 2x150Ah liitiumakud
• Victron Orion XS (50A DC-DC laadija)
• Kokku 470W painduvaid päikesepaneele katusetelgi küljes, mida juhivad 2tk Victron Smartsolar MPPT kontrollerid.
Victron Multiplus 12/3000 inverter-laadija
Simarine aku ja veepaakide tasemete jälgimissüsteem
120l puhta vee paak ning 100l halli vee paak
Truma Combi D4 diisel soojapuhur ja boiler

 

Ehitusprotsess

Kogu ehitus sai ka üles filmitud. Seega kui soovid näha milline auto enne välja nägi ning kuida ehitus kulges siis saad seda vaadata meie Youtube’i kanalil @KampingVan. 

Vaadata saab nii ühte pikka “timelapse’i” kus kogu ehitus algusest lõpuni või siis eraldi episoodid kus räägime ka natuke juurde mis kuidas ja miks tehtud sai. 

 

Vaata veel

Kuidas näeb meie juures ümberehitamise protsess välja?

Vaata ka teisi valminud projekte

Veidike lisalugemist matkaautode ehituse teemal leiad meie blogipostitustest