MB Sprinter L2H2 matkaauto
Katusetelgiga matkaauto ehitus
Seekord võtsime käsile tõeliselt põneva väljakutse – Mercedes-Benz Sprinter L2H2 ümberehituse matkaautoks. Kuigi mõõtmete poolest on tegu ühe meie kõige kompaktsema ehitusega, kujunes see ajakulult vaieldamatult üheks suurimaks projektiks.
Kogu tööle kulus ligikaudu 2000 töötundi – usume aga, et tulemus õigustas end igati.
Ehitusega alustasime juba jaanuaris, täie hooga läks töö käima kevadel ning lõpptulemus valmis juuli lõpus. See oli projekt, kus iga sentimeeter ja iga lahendus tuli mitu korda läbi mõelda, et kõik vajalik mahuks elegantselt ja funktsionaalselt ära.

Paigutus
Kõige keerulisem osa kogu ehituse juures oligi ruumikasutus.
Vaid 3,2 meetri pikkusesse siseruumi tuli ära mahutada voodi, köök, dušširuum, istumisala, riidekapp ja kõik vajalikud elektri-, vee- ning küttesüsteemid. Lisaks pidi jääma ruumi ka pagasile ja varustusele, mida üks seikleja endaga kaasa võtab.
Algsed plaanid jäid suures osas paika. Kõik mõõdud mõne sentimeetri jagu muutusid aga see on ehituse käigus tavaline. Suurim vahe oli elektriseadmete paigutus, mille algselt soovisime panna riidekappi aga reaaluses saime aru, et ruumi on juurde vaja ning see liikus tagumise istme kõrvale. Lisaks sai voodi alla mõni riiul juurde tehtud mida algsel joonisel polnud.










Siseviimistlus ja materjalid
Kliendi visioon nägi ette, et matkaauto sisu oleks võimalikult avar ja pigem heledates toonides. Kontrasti loomiseks mustad tasapinnad/lauad ja roheline köök.
Üks kindel soov oli ka saada seinad ja lagi laudisest. Kuna laudis ise on väga raske siis soovisime seda lahendust vältida. Samuti on seda ka valmis MDF’ist seina/laepaneelid mis sarnast välimust imiteerivad. MDF teine miinus on niiskuse kartmine. Suur tõenäosus on, et peale aastat või kahte kasutamist hakkavad MDF paneelide otsad punduma. Kõigile sobiva lahendusena mõtlesime välja variandi, teha seinad värvitud vineerist ning laudise efekti loomiseks freesisime vineeri sisse 2mm sügavused sooned. Tulemus jäi suurepärane ja on juba väga paljud ära eksitanud. .
Põrandale sai liimitud kalasaba mustriga PVC, mis koos soklivalgusega loob eriti pimedas väga ägeda koosluse.




Sisustus
Kogu sisustus (sh vannituba) on valmistatud “Ultralight” vineerist (XPS vahu ja paplivineeri segu). Vineer on mõlemalt poolt kaetud HPL laminaadiga vastavalt kliendi valitud värvidele.
Tulemuseks on kerge aga samas väga vastupidav ja vee/niiskuskindel materjal (va vineeritahvli otsad). Ei ole muret, et mõne aasta pärast peaks taas mööblit värvima vaid laminaat säilitab oma ilu ka pikemaajaliselt
Kööginurgas on olemas kõik vajalik, et ka teel olles mugavalt süüa valmistada: kraanikauss, induktsioonpliit, kompressor-külmik ning neli mahukat sahtlit.
Auto tagaosas asub üksikvoodi (85 × 180 cm) koos mahukate panipaikadega voodi all. Lisaks on kolm laealust kappi ning maast laeni riidekapp, kuhu on integreeritud ka jalanõude riiul.
Lisavarustus
Selle projekti üks põnevamaid lahendusi on kindlasti pop-top katusetelk, mis lisab kaks lisamagamiskohta (umbes 120 × 200 cm). Telki pääsemiseks kasutatakse kokkukäivat redelit või ronitakse üles kasutades tagumist istet ja köögi tasapinda.
Välja sai veel lisaks paigaldatud Fiamma F45S elektrilise markiis’i, mille küljes ka LED’id õueala valgustamiseks.
Kütte ja sooja vee eest hoolitseb Truma Combi D6E diisel soojapuhur-boiler, suvistel reisidel hoiab temperatuuri mõnusalt jahedana Truma Saphir Comfort konditsioneer.
Veesüsteem koosneb 100-liitrisest puhta vee paagist ja 75-liitrisest halli vee paagist. Mõlemad paagid sai lastud tehtud eritellimusena, et ruum maksimaalselt ära kasutada. Puhta vee paak toas voodi all ning musta vee paak auto põhja all. Musta vee paak loomulikult ka soojustatud, soojusmatiga ning torudel ka ümber soojustuslint.



Elekter
Kuigi klient algselt arvas, et hakkab enamasti käima karavaniplatisidel ja off-grid võimekust pole vaja siis vaatamata sellele panime autosse vägagi korraliku elektrisüsteemi. Tagantjärgi on ka näha, et see oli igati õige otsus. Esimese 4 kasutuskuu jooksul pole auto veel ühelegi karavaniplatsile sattunud.
Elektrisüsteemi südameks on Perfektium 2×200 Ah liitiumakud, sõidu aeg laadijateks kaks Victron Orion XS 50 A DC-DC laadijat ning lisaks katusel 370W päikesepaneele. Inverteriks ja pistikust laadimiseks Victron Multiplus 12/3000/120.
Kogu elektrisüsteem ja veepaagid on jälgitavad ühiselt ekraanilt Victron GX Touch 50. Ekraan kuvab infot akutaseme, laadijate ning veepaakide tasemete kohta.
Ehitusprotsess
Ehitusprotessist endast on meil kahjuks piinlikult vähe pilte. See eest aga sai kogu asi üles filmitud ning vaikselt jõuavad videod (kui juba pole kõik üleval) ka meie Youtube’i kanalile.
Seega kui tahad näha kuidas see auto algusest peale valmis siis viska pilk peale.
Vaata veel
Kuidas näeb meie juures ümberehitamise protsess välja?
Vaata ka teisi valminud projekte
Veidike lisalugemist matkaautode ehituse teemal leiad meie blogipostitustest
